מידע על חומרי יסוד

מידע על חומרי יסוד

https://lebell.co.il

Lebel הוא אתר מלא במידע על חומרים בסיסיים


חומרי גלם הם אבני הבניין של המוצרים שאנו משתמשים בהם בחיי היומיום שלנו. הם מגיעים ממשאבי טבע, כגון עץ, מתכת ואבן, או מאורגניזמים חיים כמו צמחים ובעלי חיים. חומרי גלם יכולים לשמש למגוון מטרות, כולל לייצור מזון, בגדים, דלק ותרופות.


חומרי גלם הם מה שיוצרים את המוצר הסופי. בלעדיהם, לא יהיו מוצרים למכור. הם גם מהווים השקעה משמעותית עבור חברה, ולכן חשוב לשמור עליהם בטוחים ומאובטחים.


חומרי גלם חיוניים לחלוטין עבור כל חברה כי בלעדיהם, לא יהיה מה למכור. חומרי גלם מהווים השקעה משמעותית לחברות וצריך להגן עליהם ולהבטיחם על מנת להבטיח את בטיחות העסק.


חומרי גלם הם המרכיבים הבסיסיים של כל מוצר מיוצר. הם נקודת המוצא לכל תהליכי הייצור.


ניתן לסווג חומרי גלם לשני סוגים: ראשוני ומשני. חומרי גלם ראשוניים הם אלו שלא ניתן לפרק לחומרים פשוטים יותר על ידי תגובות כימיות. חומרי גלם משניים, לעומת זאת, יכולים להתפרק לחומרים פשוטים יותר על ידי תגובות כימיות.


הדוגמה של חומרי גלם היא חומר גלם ראשוני מכיוון שלא ניתן לפרק אותו לחומרים פשוטים יותר על ידי תגובות כימיות.


להלן כמה קטגוריות עיקריות של חומרי גלם לבישול: מוצרים מן החי, מוצרים מהצומח, מוצרי חלב ומזון מעובד.


מוצרים מן החי: מוצרים מן החי הם הצורה הנפוצה ביותר של חומר הגלם בבישול. אלה כוללים בשר, דגים, עוף וביצים. הם כוללים גם חלב, חמאה וגבינה.


מוצרים מהצומח: מוצרים מהצומח אינם נפוצים כמו מוצרים מן החי בבישול אך הם עדיין חלק גדול מתעשיית המזון. אלה כוללים דגנים, שעועית וקטניות; ירקות; פירות; אֱגוֹזִים; זרעים ועשבי תיבול. מוצרי חלב: חלב הוא קטגוריה נוספת של חומר גלם המשמש בבישול. אלה כוללים חלב, ביצים או חמאה שניתן להשתמש בהם להכנת סוגים שונים של מנות כגון מרקים או רטבים


מזון מעובד: מזון מעובד יכול להיחשב גם כחומרי גלם לבישול אם הם מכילים מרכיבים כמו קמח או סוכר שניתן להשתמש בהם להכנת מאכלים אחרים כמו עוגות או עוגיות.


חומרי בנייה משמשים לבניית בתים, מבנים, גשרים וכבישים. ישנם סוגים רבים של חומרי בנייה כולל חימר, בטון, לבנים, עץ ומתכת.


חלק מחומרי הגלם לבנייה הם טבעיים כמו חימר או עץ. חומרים אלה שימשו לבנייה מאז תחילת הזמן. חומרים אחרים כמו בטון ומתכת התגלו על ידי בני אדם במאה ה-19.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

חישוב זמנים

תרופות סבתא

למה צריך